In situatia actuala, cand fiecare dintre noi  poate ne intrebam daca este sigur sa comandati la domiciliu preparate de catering, sau livrari pentru meniuri saptamanale intr-o gama de meniuri in volum pe unica folosinta, dorim sa va aducem la cunostiinta mai multe aspecte ce tin de desfasurarea activitatii noastre in aceasta perioada si sa va detaliem masurile suplimentare adoptate pentru preventia raspandirii unui virus despre care stim ca este contagios si ne poate pune in pericol sanatatea.

Efectuarea zilnica a instructajelor conform standard FSSC (Food Safety System Certification) 22000, care includ pe langa normele si bunele practice de igiena pentru ultima versiune a standardului (V5) si instruirea personalului pentru prevenirea contaminarii  si raspandirii COVID19.

Luand in considerare,
– comunicarile actuale transmise de autoritatile publice din Romania, prin care este informata populatia cu privire la aparitia si raspandirea virusului Covid-19 (coronavirus), riscurile de transmitere ale acestuia si masurile de preventie recomandate;
– modificarile legislative adoptate in scopul prevenirii si controlului transmiterii coronavirusului pe teritoriul Romaniei. In acest sens, a fost adoptata OUG nr. 11/2020, privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei;
– prevederile legislative privind sanatatea si securitatea in munca, pe care angajatorii le au fata de angajatii lor, mentionate in Codul Muncii si Legea 319/2006;
– activitatea derulata de companie, ce presupune comunicarea intre angajati si colaboratori, vizitatori sau alte persoane in spatiile organizate la locul de munca sau / si deplasari executate de angajati in interesul companiei, activitate ce implica si contacte cu alte persoane;

Patronatul prin reprezentatii legali au decis urmatoarele masuri:

Art. 1. Angajatii au obligatia sa respecte deciziile si masurile impuse de autoritatile cu atributii in domeniul sanatatii publice.

In cazul in care asupra unui angajat sau asupra unui membru din familia acestuia, ori asupra unei persoane ce locuieste impreuna cu angajatul, a fost dispusa de catre autoritati instituirea carantinei sau autoizolarea pe fondul confirmarii sau suspiciunii de imbolnavire cu coronavirus, angajatul are obligatia sa informeze urgent superiorul direct si Departamentul de Resurse Umane cu privire la situatia sa medicala astfel modificata, astfel incat compania sa poata imediat evalua si decide in ce conditii isi va organiza activitatea in continuare.

Art. 2. Angajatii au obligatia de a se informa despre continutul informarilor / comunicarilor / deciziilor interne privind prevenirea / combaterea transmiterii coronavirusului, precum si obligatia de a respecta si aplica regulile companiei continute in deciziile emise cu scopul de a institui masuri pentru prevenirea / combaterea transmiterii coronavirusului la locul de munca.

Art. 3. Angajatii au obligatia sa se implice prin:
– Evaluarea permanenta a situatiilor de risc din zona locului de munca, comunicand imediat superiorului direct si Departamentului de Resurse Umane, daca observa angajati sau alte persoane ce manifesta dificultati de respiratie, febra sau / si tuse.
– Aplicarea masurilor de igiena personala. Mentionam ca spalarea si dezinfectarea mainilor contribuie semnificativ la prevenirea contaminarii cu virusi. Conducerea a asigurat materiale de igiena in toate locurile comune si individuale si a difuzat regulile de igiena personala.

Art. 4. Angajatii au obligatia sa informeze telefonic superiorul direct si Departamentul de Resurse Umane, inainte de a se prezenta la locul de munca, daca detin informatii despre riscuri potentiale pentru sanatatea celorlalti angajati.

Urmatoarele situatii sunt considerate riscuri potentiale, care necesita o atentie deosebita:

  1. angajatul s-a aflat in contact cu persoane care l-au informat sau despre care a aflat ca au calatorit in ultimele 14 zile in zone afectate de coronavirus,
  2. angajatul sau membri ai familiei acestuia s-au intors dintr-o calatorie in timpul careia au stationat / traversat regiuni / localitati in care s-au constatat cazuri de persoane infectate cu coronavirus.

In aceasta situatie angajatul trebuie sa apeleze la o evaluare medicala conform protocolului stabilit de autoritatile publice. Va apela numarul de telefon 112 si apoi, dupa caz, se va prezenta la un spital de boli infectioase.

De asemenea, autoritatile au creat o linie TELVERDE iar persoanele care doresc informatii despre situatiile legate de COVID-19 pot apela numarul 0800800358.

Daca autoritatile care gestioneaza sanatatea publica apreciaza ca nu sunt riscuri de contaminare cu coronavirus in ce-l priveste pe angajat, acesta sa va putea intoarce la locul de munca dupa informarea telefonica prealabila a superiorului direct si a Departamentului de Resurse Umane si numai in cazul in care compania nu va decide ca masura de precautie amanarea intoarcerii la locul de munca pentru o perioada de timp.

Art. 5. Compania limiteaza deplasarile angajatilor in interes de serviciu pana la momentul cand autoritatile publice vor comunica reintrarea intr-o situatie de normalitate la nivel intern si international.

Art. 6. Intalnirile organizate in spatiile companiei cu persoane din afara acesteia se vor evita pe cat posibil. Oriunde este posibil se va apela la conferinte telefonice sau comunicari prin aplicatii de tip Skype ori prin alte mijloace de comunicare la distanta similare. De asemenea, angajatii vor evita participarea la evenimentele sau actiunile ce implica prezenta unui numar mare de personae.

Art. 7. Nerespectarea obligatiilor si regulilor stabilite prin aceasta decizie sunt considerate abateri disciplinare grave.

Art. 8. Compania urmareste permanent comunicarile prezentate de autoritatile publice privind evolutia transmiterii coronavirusului si ia in considerare sa aplice si alte masuri pentru organizarea activitatii.

Art. 9. Am suplimentat numarul de dispensere cu dezinfectant, acestea se regasesc la fiecare intrare in unitate si in zonele foarte circulate. Personalul este obligat sa il foloseasca la intrarea in unitate, dupa fiecare contact cu alta persoana (de ex. personalul furnizorilor), inainte de atingerea fetei, inainte de a manipula alimente sau ori de cate ori considera necesar.

Art. 10. Personalul are obligatia sa foloseasca termometrul pentru verificarea temperaturii corporale la intrare, inainte de pontare, si este inscrisa in caietul de triaj epidemiologic starea generala de sanitate a personalului, orice suspiciune de boala infectioasa este declarata telefonic.

Art. 11. Angajatii companiei au un program de lucru impartit in 2 ture saptamanale, iar angajatii din fiecare tura nu vor avea niciun contact cu cei aflati in cealalta tura, pana cand epidemia nu va intra sub control. In cazul in care exista suspiciuni de contactare COVID19 cu privire la orice persoana ce lucreaza intr-una dintre cele 2 ture , vom continua activitatea doar cu cealalta tura.

Art. 12. Prin programul de igienizare al unitatii, am suplimentat perioadele de dezinfectare pentru suprafetele din laborator si din autoutilitarele societatii. Firma care asigura masura DDD lunar are refacut graficul la 2 operatiuni generale saptamanale separate de dezinfectarea zilnica a suprafetelor.

Art. 13. Personalul angajat al companiei noastre este adus la sediu cu masinile noastre, evitandu-se astfel contactul cu persoane din exterior.

Art. 14. Achizitiile se fac doar de catre personalul nostrum prin masinile noastre si fara contact cu tertii.

Art. 15. Plata livrarilor preparatelor se va face online prin transfer bancar sau POS

Art. 16. Am crescut cantitatea de materii prime comandata de la furnizori, astfel incat sa reducem numarul receptionarilor, implicit, contactul cu personalul acestora.

Realizarea unor stocuri de materii prime suficiente pentru o perioada de cel putin 7 zile pentru anumite produse, astfel incat sa putem asigura hrana si in cazul in care livrarile de materii prime se vor suspenda pentru o perioada scurta.

Art. 17. Am restrictionat accesul in unitate a oricarei alte persoane in afara de personalul Elegant Catering.

Art. 18. Echipamentul personalului din productie consta in: uniforma completa cu bluza lunga si pantalon lung, boneta pentru cap, masca de fata, manusi lungi, incaltaminte folosita exclusiv pentru productie.

Art. 19. Toti sefii de departamente sau structuri de personal organizate la nivelul companiei au obligatia sa respecte prezenta decizie si ea este afisata in spatii cu vizibilitate pentru angajatii din subordine.

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.